Greenpeace er en af de mere hårde interesse organisationer, der bestemt ikke kunne finde på at "udlåne" sit logo til nogen som helst. Men de er måske også ude på et skråplan, når de i stedet for stiller sig som dommer og politimand i en verden hvor de selv har sat regler og straf. Og hvor deres grundlag for bedømmelsen forsvinder lidt i tågen. De har lavet en undersøgelse af de forskellige computer virksomheder og scoret dem op mod hinanden. Billedet er 2006 resultatet. - Senere, hvor Apple så gjorde en kæmpe indsats og derved rykkede op i score, så var Greenpeace mere stille om resultatet. For de skulle jo nødig tages til indtægt for at have givet nogen en høj score, og derved "blåstemplet" et produkt. - Her kunne Appel jo med rette gå i pressen og sige at de havde fulgt Greenpeace råd og gjort dit og dat. Hvilket har betyder at Greenpeace nu ser med mildere øjne på virksomheden. Ja, på den måde kan interesse organisationer jo alligevel kommer til at "låne" deres logo ud.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar