fredag den 15. februar 2013

Teknik og unge mennesker !

"Stop Motion" film har altid været en del af de film jeg så som barn. Og nok også en af de mest simple metoder til at lave film, hvor man gerne vil have døde ting til at se levende ud. Jeg har aldrig lige tænkt over teknikken, eller om det var noget man selv kunne lave. Jeg har nok heller ikke haft interessen i at prøve.
Først på ugen fik jeg dog denne teknik helt ind på livet. Mit barnebarn var på besøg. Og i løbet af en 1½ times tid lavede han en kort film om nogle LEGO mænd. ( Se filmen HER ) Jeg var ret imponeret over hans arbejde. Først tænkte jeg: " Utrolig at han kan finde ud af det" - Senere kom jeg så i tanke om at det måske var noget jeg også kunne bruge i mit arbejde. Små " Stop Motion film" lagt ind i en præsentation kunne godt have en positiv virkning. Og man kunne lave filmene meget vedkommende ved at bruge ting der relaterede direkte til det man stod og præsenterede. - Det skal prøves...... Men jeg skal nok lige øve mig lidt inden. Det kunne være at jeg skulle spørge barnebarnet til råds !  ( Se hans anden film HER

Ingen kommentarer: