fredag den 8. februar 2013

Isover - Sikkerheden selv !

Jeg var for nylig sammen med mine netværks venner indenfor HSE, på besøg ved Isover i Vamdrup. - En stor og flot virksomhed, som har meget godt styr på sikkerhed og miljø. - På min skala må jeg nok sige, at de ligger et sted mellem fantastisk og sublim. - De har ikke haft en arbejdsulykke med fravær meget meget længe ( Se billedet - Som hænger ved deres indkørsel til fabrikken.) - Og selv om jeg bryster mig af at have et falkeblik indenfor sikkerhed, så kunne jeg ikke umiddelbart se noget som helst at pege fingre af. - Der var styr på skiltning - Styr på afskærmning af maskiner - Og en hel masse information om, hvad man skulle gøre i de forskellige processer. - Ros til dem !  -  Selv deres kantine var flot. - Maden var virkelig lækkert. - De havde endda er system, hvor de ville vejlede deres medarbejder om at tage de mest sunde ting. Det havde de gjort ved at sætte grønne - gule og røde smiley ved de forskellige produkter.

Men det var svært for mig.....

Min dårlige samvittighed kom straks frem, og pegede fingre af mine valg ved buffeten. - Skulle jeg spise der hver dag, ville jeg gøre alt for at blive "hverdags blind" på disse skilte. For lykkes det ikke, ville jeg nok gå sulten fra kantinen hver dag. Dog med en ren samvittighed. 

Ingen kommentarer: