onsdag den 9. november 2011

Når livredderen skal reddes !

Sønnike og jeg er gået i gang med at forny vores livredder bevis. Teorien ikke så svær. Lidt viden om sikkerheds foranstaltningerne i svømmehallen - Noget om førstehjælp og en almen viden om adfærd i vandet.
Det er en hel anden sag med det praktiske. Svømme og dykning efter en dukke er ok. Også at springe fra 3 meter vippen og derefter tage sit tøj af i vandet. - Men bjærgning over en længere strækning er bare svært. Nu har jeg i mange år kun trænet crawl ben, og nu skal jeg svømme bjærgningsben. - Det er måske ikke så galt når den "forulykkede" ligger helt stille. Men bare de bliver en lille smule urolige, så bliver det svært. Så er vi nok tæt på at det er livredderen der skal reddes. Nå, Jeg må tage mig sammen. Sønnike har ingen problemer, så det gør bare gruppe presset større.

Ingen kommentarer: