torsdag den 4. februar 2010

Skiltetyveri uden humor !



Nu kan jeg ikke sige mig helt fri for at have "lånt" et skilt fra det offentlige rum, og brugt det hjemme i haven. Hvilket har giver mange sjov grin og historier, når man sad på terressen med vennerne. Skiltene er bragt hjem fra udlandet og de har en personlig anekdote. .... Og så er det helt almindelige skilte, uden den store værdi. Nogle mennesker er direkte samlere af skilte. Gamle emalje skilte med reklamer og lignende. Helt fint for mig, og nogle af dem er endda meget flotte....... Men når man begynder at gå efter kendte vartegn, når man ødelægger fortidens mærker og når man vandhelligere symboler, så er det over stregen. Så når man nu kan se at "Arbeit macht frei" teksten er stjålet fra Auschwitz, bliver jeg harm. Det skilt, om noget, symboliserer det værste i mennesker, og skulle gerne være et advarselsskilt for, hvor dybt man kan synke i behandling af hinanden, Det skulle hænge til evig tid. Jeg vil håbe at det kommer på plads ret hurtig. Eller de i det mindste får lavet et kopi.

Ingen kommentarer: